Aktualności

Blisko 100 tys. wniosków o przyznanie tzw. renty wdowiej wpłynęło już do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Najwięcej na Mazowszu, Lubelszczyźnie i w Wielkopolsce. Ich rozpatrywanie rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu.

Wnioski o rentę wdowią składane są przede wszystkim osobiście, przez osobę upoważnioną lub za pośrednictwem poczty. Mniej wniosków wpływa przez elektroniczną skrzynkę podawczą KRUS – mówi Iwona Kaszuba, dyrektor Biura Świadczeń KRUS.

Od 1 stycznia można składać wnioski o wypłatę świadczeń w zbiegu, co oznacza prawo do jednoczesnego otrzymywania co najmniej dwóch świadczeń. W przypadku tzw. renty wdowiej będzie to jednoczesna wypłata renty rodzinnej nabytej z tytułu bycia wdową lub wdowcem oraz własnej emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy.

Jedno ze świadczeń składających się na rentę wdowią będzie wypłacane w całości, a drugie w określonej części – 15 proc. od 1 lipca do 31 grudnia 2026, a od 1 stycznia 2027 – 25 proc.

Przez cztery miesiące tego roku do Oddziałów Regionalnych KRUS wpłynęło 96 954 wniosków o ustalenie zbiegu świadczeń z rentą rodzinną po małżonku tzw. rentę wdowią.

Z danych Biura Świadczeń wynika, że dotychczas największa liczba wniosków wpłynęła do placówek podległych OR KRUS w Warszawie – 16 078, OR KRUS w Lublinie – 13 081 wniosków oraz OR KRUS w Poznaniu – 9 908 wniosków. Najmniejszy wpływ wniosków o rentę wdowią zanotowano w oddziałach podległych jednostkom KRUS w Zielonej Górze, Opolu i Koszalinie.

O rentę wdowią częściej występują kobiety. To od nich pochodzi 86 proc. wniosków – ocenia dyr. Iwona Kaszuba i dodaje, że wnioski nadal spływają do placówek KRUS. – Tygodniowo bywa ich nawet po kilka tysięcy. Prawo do renty wdowiej może zostać przyznane od dnia spełnienia wszystkich warunków, nie wcześniej jednak niż od miesiąca złożenia wniosku o to świadczenie i nie wcześniej niż od 1 lipca 2025 roku.

W przypadku wniosków złożonych do 31 lipca, w tym również złożonych w czerwcu i w miesiącach wcześniejszych, prawo do zbiegu świadczeń z rentą rodzinną po małżonku może powstać nie wcześniej niż od 1 lipca. Wobec tego, aby uzyskać prawo do renty wdowiej od lipca, wniosek należy złożyć nie później niż do końca lipca br. Gdy zostanie on złożony później, świadczenie będzie wypłacane od miesiąca złożenia wniosku.

Rozpatrywanie wniosków o rentę wdowią KRUS rozpocznie w maju, a pierwsze wypłaty tych świadczeń planowane są na 7 lipca.

Wszelkie informacje związane z rentą wdowią można uzyskać dzwoniąc na infolinię KRUS w dni powszednie w godzinach od 9.00 do 14.00; numer telefonu: 22 592 66 40.

Elżbieta Oppenauer

Rzecznik Prasowy

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów – II termin” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy
z Minister ds. Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.

Webinarium odbędzie się 26 czerwca 2025 roku (10:00-12:30).

Cel

Celem webinarium jest zwiększenie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.

Zgłoszenia

Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza:

https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=93553&p_id=18

W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (zgłoszeń mogą dokonywać pracownicy domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, placówek społeczno-kulturalnych np. bibliotek, domów kultury, itp.).
W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.

Potwierdzenia możliwości uczestnictwa zostaną przesłane do 25 czerwca 2025 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia możliwości uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.

 

Informacje techniczne

W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu możliwości uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie. 

Opłaty

Udział w webinarium jest bezpłatny.

Szanowni Państwo,

Podkarpacki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny od wielu lat podejmuje wiele inicjatyw związanych z promocją zdrowia i zdrowego stylu życia. W roku 2025 jednym z takich działań jest organizacja m.in. dwóch wojewódzkich konkursów dla dzieci i młodzieży pod tytułem „Jak TY chronisz się przed słońcem?” oraz „Patent na dobrą formę”.

Ponieważ wielkimi krokami zbliża się termin nadsyłania prac konkursowych chcemy Państwa zachęcić do udziału w ww. konkursach.

  1. „Jak Ty chronisz się przed słońcem?”

Serdecznie zapraszamy uczniów klas 6-8 szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych z województwa podkarpackiego do udziału w wojewódzkim konkursie pod tytułem „Jak Ty chronisz się przed słońcem?” 

Tematyka konkursu:

Przedmiotem konkursu jest samodzielne nagranie i zmontowanie rolki (reels) na media społecznościowe promującej profilaktykę raka skóry.

Celem konkursu jest poszerzenie wiedzy nt. profilaktyki raka skóry oraz czynników ryzyka zachorowania na czerniaka za pomocą nowoczesnych technik i kanałów promocji.  Film powinien mieć pionowy format (9:16) i znajdować się w przedziale 4060 sekund oraz być dynamiczny i angażujący. Można wykorzystywać efekty dźwiękowe, teksty czy naklejki.

Jak wziąć udział w konkursie?

Film konkursowy wraz z wypełnionymi dokumentami należy przesyłać w nieprzekraczalnym terminie do 16 maja 2025 r. (piątek) na adres Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Rzeszowie: oziks.wsse.rzeszow@sanepid.gov.pl lub dostarczyć na pendrive.

Więcej na stronie Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Rzeszowie:

https://www.gov.pl/web/wsse-rzeszow/konkursy

  1. „Patent na dobrą formę” 

Serdecznie zapraszamy uczniów klas 6-8 szkół podstawowych z województwa podkarpackiego do udziału w wojewódzkim konkursie pod tytułem „Patent na dobrą formę”.

Tematyka konkursu:

Przedmiotem konkursu jest przygotowanie spotu edukacyjnego promującego aktywność fizyczną i zdrową dietę.

Celem konkursu jest poszerzenie wiedzy uczniów nt. aktywności fizycznej i zbilansowanej diety, motywowanie do regularnej aktywności i prawidłowego, zdrowego odżywiania się oraz poszukiwanie nowych, twórczych form wyrazu.  Spot nie powinien przekroczyć 60 sekund, być dynamiczny, angażujący oraz być wykonany techniką cyfrową w formie filmu lub animacji. Można wykorzystywać efekty dźwiękowe, grafiki oraz naklejki.

Jak wziąć udział w konkursie?

Spot konkursowy wraz z wypełnionymi dokumentami należy przesyłać w nieprzekraczalnym terminie do 16 maja 2025 r. (piątek) na adres Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Rzeszowie: oziks.wsse.rzeszow@sanepid.gov.pl lub dostarczyć na pendrive.

Więcej na stronie Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Rzeszowie:

https://www.gov.pl/web/wsse-rzeszow/konkursy

 

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursach organizowanych przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Rzeszowie.

Zostało niewiele czasu  

 

Formularz zgłoszeniowy 

Regulamin konkursu Jak Ty chronisz się przed słońcem

Regulamin konkursu Patent na dobrą formę

Załącznik nr 1 – zgoda przedstawiciela ustawowego – dostępny cyfrowo

Załącznik nr 2 – zgoda pełnoletniego uczestnika konkursu – dostępny cyfrowo 

Załącznik_nr_1 karta_zgłoszenia 

Załącznik Nr 2

 

 

Z poważaniem,

 

W imieniu Doroty Gibały – Kierownika Oddziału Oświaty Zdrowotnej i Komunikacji Społecznej

———————————————————

Mariola Tabin

Oddział Oświaty Zdrowotnej i Komunikacji Społecznej

Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Rzeszowie

35-959 Rzeszów, ul. Wierzbowa 16

e-mail: mariola.tabin@sanepid.gov.pl

tel. (17) 852 21 11, wew. 311

Portal Praca.pl właśnie rusza z ogólnopolskim konkursem skierowanym do wszystkich uczniów klas I-III szkół podstawowych! Zapraszamy na stronę konkursu:

Temat konkursu to ‘Miejsce pracy rodzica oczami ucznia’ i jest to konkurs plastyczny, w którym liczymy na kreatywność i pomysłowość dzieci w przedstawieniu miejsca pracy swoich rodziców.

By wziąć udział w konkursie należy:

  • Wysłać zdjęcie pracy plastycznej wykonanej przez ucznia klas I-III wraz z krótkim opisem, praca musi być wykonana samodzielnie, być oryginalna i nigdzie dotąd nie publikowana,

  • Wypełnić formularz zgłoszeniowy,

  • Wysłać zgodę opiekuna na udział dziecka w konkursie,

  • Poinformować na stronie WWW szkoły o konkursie

Każda szkoła może wysłać do 4 prac konkursowych. Zwycięska placówka otrzyma bon wysokości 2000 zł do wydania na materiały edukacyjne w Empiku.

Ważne informacje:

  • Rozpoczęcie konkursu 28.04.2025,

  • Termin realizacji zadania konkursowego 30.05.2025,

  • Ocena i wyłonienie zwycięzcy 06.06.2025,

  • Publikacja wyników konkursu 09.06.2025.

Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału!

Spotkania informacyjne „Fundusze Europejskie dla przedsiębiorców” w Mielcu, Rzeszowie, Krośnie i Przemyślu.

 

Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie podkarpackim zaprasza na cztery bezpłatne spotkania informacyjne pn. „Fundusze Europejskie dla przedsiębiorców”.

Rejestracja na spotkania odbywa się poprzez wypełnienie wybranego formularza zgłoszeniowego, który znajduje się poniżej. Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Najbliższe spotkania odbędą się:

  • 14 maja 2025 r. w godz. 11:00 – 13:15 – Inkubator nowych technologii IN-TECH 1 w Mielcu, ul. Wojska Polskiego 9, 39-300 Mielec – formularz zgłoszeniowy 
  • 14 maja 2025 r. w godz. 11:00 – 13:30 – Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie, ul. Towarnickiego 3A – formularz zgłoszeniowy
  • 14 maja 2025 r. w godz. 11:00 – 13:30 – Inkubator Przedsiębiorczości Krosno, ul. Żwirki i Wigury 15, 38-400 Krosno – formularz zgłoszeniowy
  • 14 maja 2025 r. w godz. 10.00 – 16.30 – Przemyski Inkubator Przedsiębiorczości i Innowacji, ul. Ratuszowa 10A, 37-700 Przemyśl – formularz zgłoszeniowy

W przypadku osób z niepełnosprawnościami prosimy o poinformowanie organizatora o swoich potrzebach min. 3 dni przed spotkaniem. Umożliwi to przygotowanie odpowiedniej pomocy, oraz sprawną obsługę.

Wydarzenia organizowane są w ramach Dni Funduszy Europejskich. 

W załączniku klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych.

Spotkania skierowane są do przedsiębiorców zainteresowanych wsparciem z Funduszy Europejskich.

Program spotkań

Podczas poszczególnych spotkań informacyjnych zostanie poruszona tematyka m.in. wsparcia przedsiębiorców w ramach programów regionalnych oraz krajowych, pożyczek dla przedsiębiorców, usług wspierających eksport i inwestycje, zakupu aut elektrycznych, wsparcia w ramach LGD, finansowania szkoleń dla przedsiębiorców i ich pracowników, tworzenia audytów technologicznych oraz aktualnych naborów.

Szczegółowe agendy spotkań wraz z informacją o prelegentach znajdują się w załącznikach:

Mielec – Program spotkania DOCX 59,01 KB

Rzeszów – Program spotkania DOCX 78,89 KB

Krosno – Program spotkania DOCX 58,1 KB

Przemyśl – Program spotkania DOCX 72,43 KB

 

Organizatorzy spotkań

Organizator spotkania informacyjnego w Mielcu:

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Mielcu
ul. Kościuszki 7, 39-300 Mielec
tel. 798 771 414,  798 771 650
pife.mielec@podkarpackie.pl

Organizator spotkania informacyjnego w Rzeszowie:

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich
al. Ł. Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
tel.: 17 747 64 15, 17 747 64 82, 17 747 64 88
pife.rzeszow@podkarpackie.pl

Organizator spotkania informacyjnego w Krośnie:

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Krośnie
ul. Staszica 20, 38-400 Krosno
tel. 798 771 192, 798 771 620
pife.krosno@podkarpackie.pl

Organizator spotkania informacyjnego w Przemyślu:

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Przemyślu
ul. Kościuszki 2, 37-700 Przemyśl
tel. 798 771 080,  798 771 524
pife.przemysl@podkarpackie.pl

 

W atmosferze podniosłej powagi i patriotycznego uniesienia Gmina Żyraków uczciła dzisiaj 234. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja. Rynek w Żyrakowie zgromadził mieszkańców naszej gminy, przedstawicieli władz lokalnych oraz uczniów ze szkół podstawowych.

Uroczystości rozpoczęły się pod podniesienia Flagi Państwowej na maszt oraz odśpiewania Hymnu Narodowego „Mazurka Dąbrowskiego”. Następnie Wójt Gminy Żyraków Marek Rączka w swoim przemówieniu podkreślił znaczenie Konstytucji 3 Maja dla rozwoju państwa polskiego oraz przypomniał o potrzebie pielęgnowania ducha wolności i demokratycznych ideałów. Następnie miało miejsce złożenie symbolicznej wiązanki kwiatów.

Centralnym punktem obchodów była część artystyczna przygotowana przez uczniów z Zespołu Szkół w Żyrakowie, którzy zaprezentowali widowisko plenerowe nawiązujące do wydarzeń historycznych z 3 maja 1791 roku. Obchody poprowadziła Pani Alina Serafin – Zastępca Dyrektora Zespołu Szkół w Żyrakowie. W uroczystościach uczestniczyły poczty sztandarowe OSP, szkół oraz PSL z terenu gminy.

To wyjątkowe wydarzenie było momentem zjednoczenia i solidarności, które przypomniało wszystkim o wartościach, jakimi powinniśmy kierować się jako naród.

Na wydarzenie zaprosił Wójt Gminy Żyraków, zaś organizatorami byli: Zespół Szkół w Żyrakowie oraz Centrum Kultury i Promocji w Żyrakowie.

25 kwietnia 2025 roku po 6 tygodniach, zakończyła pracę Powiatowa Komisja Lekarska w Dębicy.

Sama kwalifikacja przebiegła bardzo sprawnie. Oczywiście nie byłoby tak, gdyby nie mnóstwo wysiłku włożonego w przygotowanie jej w początkowych miesiącach tego roku.

Dzięki zaangażowaniu żołnierzy z 18 Brygady Artylerii oraz 3 Podkarpackiej Brygady Obrony Terytorialnej, każda osoba, która otrzymała wezwanie stawienia się  do kwalifikacji wojskowej miała możliwość zobaczenia indywidulanego sprzętu wojskowego, które żołnierz ma na wyposażeniu.

Podczas kwalifikacji wojskowej przedstawiciel Wojskowego Centrum Rekrutacji w Mielcu ale także pozostali żołnierze wspomnianych jednostek wojskowych  przedstawiali korzyści płynące ze służby wojskowej. Dzięki temu doświadczeniu, każda osoba objęta obowiązkiem stawiennictwa miała możliwość porozmawiania z żołnierzami w celu poznania specyfiki służby w danej jednostce wojskowej. Osoby wezwane najczęściej pytały jak przebiega służba wojskowa, jakie kryteria należy spełnić aby zostać żołnierzem zawodowym czy też chcieli poznać jakie są ścieżki kariery w wojsku polskim. 

Analizując całą kwalifikację wojskową w powiecie Dębickim trzeba powiedzieć, że poziom stawiennictwa był wysoki a zainteresowanie wojskiem bardzo duże. Spora część tych młodych ludzi po rozmowie z nami i wyjaśnieniu pewnych nurtujących ich pytań zdecydowała się udać na szkolenie wojskowe w ramach Dobrowolnej Zasadniczej Służby Wojskowej czy też wstąpić w szeregi Terytorialsów. Tym osobom oczywiście życzy wytrwałości oraz żołnierskiego szczęścia.

Jeszcze raz chciałbym podziękować wszystkich zaangażowanym w przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej i do zobaczenia za rok.

 

Tegoroczne obchody z okazji Gminnego Dnia Strażaka odbyły się 27 kwietnia br. w Nagoszynie, a rozpoczęły się Mszą Św. w Kościele Parafialnym pw. Św. Antoniego Padewskiego, której przewodniczył ks. Prałat Józef Jasiurkowski.

W drugiej części po podniesieniu flagi państwowej oraz odśpiewaniu Hymnu Polski Wójt Gminy Żyraków wręczył podziękowania Prezesom Jednostek OSP z terenu Gminy Żyraków. Po  przemówieniach okolicznościowych Pana Kamila Wolskiego – Prezesa OSP w Nagoszynie oraz Pani Stefanii Grzyb – Sołtys wsi Nagoszyn nastąpiło poświęcenie nowego samochodu ratowniczo – gaśniczego, nowo wybudowanej części remizy oraz plac zabaw w Nagoszynie przez Księdza Prałata dr hab. Kazimierza Talarka – proboszcza tutejszej parafii i Księdza Prałata Józefa Jasiurkowskiego –  Członka Prezydium Zarządu Oddziału Wojewódzkiego Związku OSP RP w Rzeszowie

Działalność i rozwój jednostki OSP w Nagoszynie, a także Sołectwa Nagoszyn, nie byłaby tak dobra, gdyby nie zaangażowanie wielu osób. Z tej okazji Zarząd Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Nagoszynie wraz Sołectwem Nagoszyn wręczył zasłużonym podziękowania w formie okolicznościowych statuetek.

Swoją obecnością w tym wydarzeniu zaszczycili: Poseł na Sejm RP a zarazem Przewodnicząca Poselskiego Zespołu Strażaków Pani Krystyna Skowrońska, Poseł na Sejm RP Pan Adam Dziedzic, Wojewoda Podkarpacki Pani Teresa Kubas-Hul, Zastępca Podkarpackiego Komendanta Wojewódzkiego PSP st. bryg. Dariusz Homa, Komendant Powiatowy PSP w Dębicy st. bryg. Paweł Szkoła, Prezes Zarządu Powiatowego ZOSP RP w Dębicy dh Stanisław Bryg, Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Podkarpackiego Pan Czesław Łączak, Dyrektor Biura Podkarpackiej Izby Rolniczej Pan Wiesław Lada, Prezes Banku Spółdzielczego w Żyrakowie Pani Danuta Klabacha, Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Dębickiego Sławomir Łanucha, Rada Gminy Żyraków na czele z Przewodniczącą Panią Marią Bodzioch.

Po uroczystościach odbyła się zabawa taneczna z zespołem Reflex II.

W sobotę, 26 kwietnia 2025 r. zrewitalizowany i odnowiony Budynek Wielofunkcyjny w Woli Wielkiej uroczyście został oddany do użytkowania. Uroczystość rozpoczęła się od złożenia meldunku Prezesowi Zarządu Powiatowego  ZOSP RP w Dębicy druhowi Stanisławowi Brygowi. Meldunek o gotowości do rozpoczęcia złożył dowódca uroczystości druh Jan Moskal. Następnie została podniesiona flaga na maszt i odśpiewany Hymn Polski. Przybyłych gości powitał Prezes Ochotniczej Straży Pożarnej w Woli Wielkiej druh Andrzej Szymaszek. Następnie druhna Olga Bodzioch-Baran przedstawiła historię działalności OSP w Woli Wielkiej, z kolei kilka słów na temat całej inwestycji przedstawił Zastępca Wójta Gminy Żyraków Grzegorz Reguła, po czym głos zabrał Wójt Gminy Żyraków Marek Rączka.

Uroczystość oddania remizy OSP w Woli Wielkiej była to historyczna chwila i wspaniała okazja do wręczenia zasłużonym druhom odznaczeń, które wręczyli: Prezes Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Dębicy druh Stanisław Bryg , zastępca Komendanta Powiatowego PSP w Dębicy st. bryg. mgr inż. Roman Merchut, członek Prezydium Zarządu Oddziału Wojewódzkiego Związku OSP RP w Rzeszowie Ks. Prałat Józef Jasiurkowski oraz Wójt Gminy Żyraków Marek Rączka.

Uchwałą Prezydium Zarządu Oddziału Wojewódzkiego Związku OSP RP woj. podkarpackiego za zasługi dla pożarnictwa odznaczeni zostali:

– złotym medalem: dh Andrzej Szymaszek i dh Marcin Kuszowski,

– srebrnym medalem: dr Krzysztof Szacik.

Uchwałą Prezydium Zarządu Oddziału Powiatowego Związku OSP RP w Dębicy odznaką „Wzorowy Strażak” odznaczeni zostali: dh Aneta Kaczor i dh Sandra Nowak.

Kolejnym punktem było wręczenie podziękowań Wójtowi Markowi Rączce, Zastępcy Wójta Grzegorzowi Regule, Przewodniczącej Rady Gminy Pani Marii Bodzioch, Księdzu Prałatowi Bogusławowi Czechowi – Proboszczowi Parafii pw. Wszystkich Świętych w Straszęcinie oraz Księdzu Prałatowi Józefowi Jasiurkowskiemu. Podziękowania zostały wzbogacone przyśpiewkami przygotowanymi przez członkinie Koła Gospodyń Wiejskich „Wolanki”.

W przemówieniach okolicznościowych głos zabrali: Zastępca Komendanta Powiatowego PSP w Dębicy st. bryg. mgr inż. Roman Merchut, Prezes Banku Spółdzielczego w Żyrakowie Pani Danuta Klabacha, Przewodnicząca Rady Gminy Żyraków Pani Maria Bodzioch, Prezes Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Dębicy dh Stanisław Bryg, Sołtys wsi Wola Wielka Pani Halina Kuszowska oraz druhna OSP Wola Wielka Aneta Szewczyk.

Niespodziewanym momentem dla strażaków z Woli Wielkiej było przekazanie im wozu strażackiego z Jednostki OSP z Korzeniowa.

Ważnym punktem uroczystości było poświęcenie obiektu oraz oficjalne przecięcie wstęgi, po czym nastąpiło wręczenie symbolicznego Aktu Użytkowania Dyrektorowi Centrum Kultury i Promocji w Żyrakowie Anecie Domaradzkiej oraz pęku kluczy Gospodarzowi budynku Pani Halinie Kuszowskiej.

Po oficjalnej części miało miejsce spotkanie okolicznościowe, na które poczęstunek przygotowało Koło Gospodyń Wiejskich „Wolanki”.

Dziękujemy wszystkim gościom i mieszkańcom za udział w uroczystościach.

Do góry

Przejdź do treści