„Z naukowcami odkrywamy świat”

Szkolne Koło Naukowe działające w Szkole Podstawowej w Wiewiórce uczestniczy kolejny rok w programie edukacyjnym „Być jak Ignacy”, któremu patronuje Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Podczas zajęć poznawaliśmy wybitnych polskich naukowców z różnych dziedzin i specjalności. Drogą eksperymentów, doświadczeń, ćwiczeń i zabaw odkryliśmy tajniki wiedzy takich nauk jak: chemia, fizyka, astronomia, kryptologia/, komunikacja i ekonomia. Staliśmy się Ambasadorami Nauki, inspirując innych do zgłębiania tajemnic świata i organizując w naszej szkole „Dzień Naukowca”. W tym dniu w poszczególnych salach lekcyjnych „królowały” wymienione wyżej dziedziny nauki. Obchody Dnia Naukowca stały się okazją do prezentacji działalności koła, integracji z uczniami innych szkół z terenu naszej gminy oraz świetną zabawą. Dzięki uczestnictwu w szkolnym kole podnieśliśmy swoje kompetencje naukowe, nauczyliśmy się pracy w zespole, poznaliśmy nowe dziedziny wiedzy, wspaniałych naukowców, słowem – poszerzyliśmy horyzonty.

Odtąd słowa „Być jak Ignacy” stały się naszym mottem w codziennej eksploracji świata.